Godot Engine, açık kaynaklı bir oyun motoru ve geliştirme ortamıdır. Oyun geliştiricileri ve programcılar tarafından 2D ve 3D oyunlar oluşturmak için kullanılır. Godot, özellikle bağımsız geliştiricilerin ve küçük stüdyoların tercih ettiği, kolay kullanımı, güçlü özellikleri ve geniş topluluk desteğiyle bilinir. Python benzeri bir betik dili kullanır ve farklı platformlara kolayca yayın yapılmasını sağlar. Ayrıca ücretsizdir ve çeşitli platformlarda çalışabilir.
Godot Engine İle Hangi Yazılım Dilleri Kullanılabilir ?
Godot Engine'de kullanılabilecek çeşitli programlama dilleri vardır. Bunlar arasında GDScript, C#, C++, ve VisualScript bulunmaktadır. En temel ve yaygın olarak kullanılan dillerden biri GDScript'tir, çünkü Godot'a özgü bir dildir ve hızlı prototipleme için uygundur. Ayrıca C# ve C++ gibi diller de kullanılabilir, bu dillerin sağladığı performans avantajları nedeniyle daha büyük ve karmaşık oyunlar için tercih edilebilir. VisualScript ise görsel bir programlama dili olarak Godot içinde bulunur ve kodlama bilgisi olmayanlar için ideal olabilir.
Hangi Lisansı Kullanır ?
Godot Engine, MIT Lisansı altında lisanslanmıştır. Bu, kullanıcıların Godot'u istedikleri gibi kullanabilecekleri, değiştirebilecekleri ve dağıtabilecekleri anlamına gelir. Ayrıca bu lisans altında, Godot'un ticari ve ticari olmayan amaçlarla kullanılması, kopyalanması, değiştirilmesi ve dağıtılması serbesttir. Ancak, bu özgürlüklerin belirli sınırlamaları ve sorumlulukları da vardır, bu yüzden kullanıcılar lisansı dikkatlice incelemelidir.
Ne Tür Oyunlar Yapılabilir ?
Godot Engine, çeşitli türlerde oyun geliştirmek için kullanılabilir. 2D platform oyunları, bulmaca oyunları, aksiyon oyunları, rol yapma oyunları (RPG'ler), kart oyunları, strateji oyunları ve hatta 3D oyunlar gibi birçok türde oyun geliştirebilirsiniz. Godot'un esnekliği ve geniş özellik seti, kullanıcıların hayal güçlerini sınırlayan pek az şey olduğu anlamına gelir. Ayrıca oyun geliştirme sürecini kolaylaştırmak için çeşitli hazır şablonlar ve kaynaklar bulunmaktadır.
Godot Engine Kim Tarafından Geliştiriliyor ?
Godot Engine, Juan Linietsky tarafından başlatılan ve geliştirilen bir projedir. Ayrıca Ariel Manzur da projenin gelişimine katkıda bulunmuştur. İlk kez 2007 yılında başlatılan proje, o zamandan beri sürekli olarak geliştirilmekte ve geniş bir topluluk ve geliştirici katkısıyla desteklenmektedir. Godot'un başarısı, açık kaynak yapısına, aktif topluluğa ve kullanıcı dostu arayüze olan ilgiye dayanmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder