Panda3D Nedir ?
Panda3D, ücretsiz ve açık kaynaklı, yüksek performanslı, 3 boyutlu oyun ve görselleştirme motorudur. Python programlama dili ile kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Panda3D, oyun geliştirme, interaktif simülasyonlar, sanal gerçeklik uygulamaları ve diğer 3B görselleştirme projeleri için geniş bir kullanım sunar. Aynı zamanda, kolay kullanımı ve güçlü yetenekleri sayesinde, 3D grafik programlamaya yeni başlayanlar için de uygun bir seçenektir.
Panda3D Kim Tarafından Geliştirilmektedir ?
Panda3D, ilk olarak Disney tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Disney'nin San Francisco merkezli Bilgisayar Grafikleri Araştırma Grubu, başlangıçta Disney'nin interaktif eğlence projeleri için geliştirilmiş olan bu oyun motorunu geliştirmiştir. Daha sonra, 2002 yılında Disney'nin bu projeyi açık kaynaklı hale getirmesiyle, Panda3D topluluk tarafından geliştirilmeye devam etmiştir. Bugün, Panda3D'nin geliştirilmesine aktif olarak katkıda bulunan bir topluluk bulunmaktadır.
Panda3D Hangi Lisansı Kullanır ?
Panda3D, BSD lisansı altında lisanslanmıştır. Bu lisans, kullanıcıların Panda3D'yi ticari ve ticari olmayan projelerde kullanmalarına, değiştirmelerine ve dağıtmalarına olanak tanır. Ayrıca, bu lisans altında, kullanıcıların kaynak kodunu değiştirmeleri ve türetilmiş ürünleri ticari olarak kullanmaları da mümkündür. BSD lisansı, özgürlükçü bir lisans türüdür ve genellikle açık kaynaklı projelerin geliştirilmesi için tercih edilen bir lisans türü olarak kabul edilir.
Panda3D İçerisinde Hangi Kütüphaneleri Barındırır ?
Panda3D, kendi içinde çeşitli alt kütüphanelere sahiptir. Bu kütüphaneler, oyun geliştirme, 3B görselleştirme ve interaktif simülasyonlar için çeşitli araçlar ve işlevler sunar. Bazı önemli kütüphaneler şunlardır:
1. pgraph: 3B grafikleri oluşturmak ve düzenlemek için kullanılır.
2. p3d: Panda3D'nin kendi dosya biçimlerini yükleme ve kaydetme işlemlerini yönetir.
3. direct: Kullanıcı arayüzü oluşturmak için kullanılır.
4. physics: Fizik simülasyonları için kullanılır.
5. audio: 3B ses efektleri ve müzikler için kullanılır.
6. collision: Nesne çarpışmalarını tespit etmek ve yönetmek için kullanılır.
Bu kütüphaneler, Panda3D'nin geniş bir işlevselliği ve oyun geliştirme sürecini desteklemek için çeşitli araçlar sağlamasını sağlar.
İşte Panda3D Kullanılanarak İçe Model Aktarma Yöntemi
from direct.showbase.ShowBase import ShowBase
class MyApp(ShowBase):
def __init__(self):
ShowBase.__init__(self)
self.scene = self.loader.loadModel("models/environment")
self.scene.reparentTo(self.render)
self.scene.setScale(0.25, 0.25, 0.25)
self.scene.setPos(-8, 42, 0)
app = MyApp()
app.run()
Daha fazla İçerik İçin Web Sitemizi Ziyaret Edebilirsin
Yorumlar
Yorum Gönder