Ana içeriğe atla

Panda3D Nedir ?

Panda3D Nedir ?
Panda3D, ücretsiz ve açık kaynaklı, yüksek performanslı, 3 boyutlu oyun ve görselleştirme motorudur. Python programlama dili ile kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Panda3D, oyun geliştirme, interaktif simülasyonlar, sanal gerçeklik uygulamaları ve diğer 3B görselleştirme projeleri için geniş bir kullanım sunar. Aynı zamanda, kolay kullanımı ve güçlü yetenekleri sayesinde, 3D grafik programlamaya yeni başlayanlar için de uygun bir seçenektir.

Panda3D Kim Tarafından Geliştirilmektedir ?
Panda3D, ilk olarak Disney tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Disney'nin San Francisco merkezli Bilgisayar Grafikleri Araştırma Grubu, başlangıçta Disney'nin interaktif eğlence projeleri için geliştirilmiş olan bu oyun motorunu geliştirmiştir. Daha sonra, 2002 yılında Disney'nin bu projeyi açık kaynaklı hale getirmesiyle, Panda3D topluluk tarafından geliştirilmeye devam etmiştir. Bugün, Panda3D'nin geliştirilmesine aktif olarak katkıda bulunan bir topluluk bulunmaktadır.

Panda3D Hangi Lisansı Kullanır ?
Panda3D, BSD lisansı altında lisanslanmıştır. Bu lisans, kullanıcıların Panda3D'yi ticari ve ticari olmayan projelerde kullanmalarına, değiştirmelerine ve dağıtmalarına olanak tanır. Ayrıca, bu lisans altında, kullanıcıların kaynak kodunu değiştirmeleri ve türetilmiş ürünleri ticari olarak kullanmaları da mümkündür. BSD lisansı, özgürlükçü bir lisans türüdür ve genellikle açık kaynaklı projelerin geliştirilmesi için tercih edilen bir lisans türü olarak kabul edilir.

Panda3D İçerisinde Hangi Kütüphaneleri Barındırır ?
Panda3D, kendi içinde çeşitli alt kütüphanelere sahiptir. Bu kütüphaneler, oyun geliştirme, 3B görselleştirme ve interaktif simülasyonlar için çeşitli araçlar ve işlevler sunar. Bazı önemli kütüphaneler şunlardır:

1. pgraph: 3B grafikleri oluşturmak ve düzenlemek için kullanılır.
2. p3d: Panda3D'nin kendi dosya biçimlerini yükleme ve kaydetme işlemlerini yönetir.
3. direct: Kullanıcı arayüzü oluşturmak için kullanılır.
4. physics: Fizik simülasyonları için kullanılır.
5. audio: 3B ses efektleri ve müzikler için kullanılır.
6. collision: Nesne çarpışmalarını tespit etmek ve yönetmek için kullanılır.

Bu kütüphaneler, Panda3D'nin geniş bir işlevselliği ve oyun geliştirme sürecini desteklemek için çeşitli araçlar sağlamasını sağlar.

İşte Panda3D Kullanılanarak İçe Model Aktarma Yöntemi

from direct.showbase.ShowBase import ShowBase

class MyApp(ShowBase):
    def __init__(self):
        ShowBase.__init__(self)
        self.scene = self.loader.loadModel("models/environment")
        self.scene.reparentTo(self.render)
        self.scene.setScale(0.25, 0.25, 0.25)
        self.scene.setPos(-8, 42, 0)

app = MyApp()
app.run()


Daha fazla İçerik İçin Web Sitemizi Ziyaret Edebilirsin

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüplü Televizyonların Çalışma Prensibi Nedir ?

Tüplü Televizyonların Calışma Prensibi Nedir ? Tüplü televizyonların çalışma prensibi, bir elektron tabancasından çıkan elektron demetinin bir fosfor kaplı ekrana yönlendirilmesini içerir. Elektron demeti, görüntüyü oluşturmak için belirli renklerdeki fosforları uyarır, böylece görüntü ekran üzerinde oluşur. Bu, klasik CRT (katot ışın tüpü) televizyon teknolojisinin temelini oluşturur. Tüplü Televizyonlar İlk Kim Tarafından Kullanıldı ? Tüplü televizyon teknolojisi, ilk olarak 1927'de İskoç mühendis John Logie Baird tarafından geliştirildi. Baird, elektron tüpleri kullanarak televizyon görüntülerini iletmekte ve göstermekte ilk başarıyı elde eden isimlerden biriydi. Tüplü Televizyonlar Ne Zaman Yaygınlaştı ? Tüplü televizyonlar, 20. yüzyılın ortalarında özellikle 1950'ler ve 1960'lar boyunca yaygınlaştı. Bu dönemde teknolojik gelişmeler, üretim süreçlerinin gelişmesi ve maliyetlerin düşmesiyle birlikte, tüplü televizyonların ticari olarak daha erişil...

Assambler Dili Nedir ? Hangi Yazılımlar İçin Kullanılabilir ?

Assambler Nedir ? Assembler, bilgisayar programlama dillerinden biridir. Bu dil, bilgisayar işlemcisinin anlayabileceği makine kodu üretmek için kullanılır. Assembler dilinde, her bir makine komutu, genellikle bir insanın anlayabileceği sembolik bir temsil ile gösterilir. Bu dil, doğrudan bellek ve işlemci kaynaklarını kontrol etmek için kullanılır ve genellikle düşük seviyeli bir dil olarak kabul edilir. Assambler İlk Ne Zaman Kullanılmaya Başlandı ? Assembler dilinin ilk kullanımı 1940'lara dayanmaktadır. İlk bilgisayarların programlanması için kullanılan bu dil, daha sonra bilgisayarların gelişmesiyle birlikte daha yaygın bir şekilde kullanılmıştır. Bu dönemde, bilgisayarların donanımıyla doğrudan etkileşimde bulunmak için kullanılan temel bir dil olarak önemli bir rol oynamıştır. Assambler Hangi Amaçlar İçin Kullanılabilir ? Assembler, özellikle bellek ve işlemci kaynaklarının doğrudan kontrolünü gerektiren durumlarda kullanılır. Aşağıdaki amaçlar için k...

Oyun Dünyasında Yeni Trendler ve Eğlenceli Keşifler

Oyun dünyası sürekli gelişiyor ve her geçen gün yeni ve ilginç trendlerle karşımıza çıkıyor. Gelin, 2023 yılında oyun dünyasında dikkat çeken bazı trendlere ve eğlenceli keşiflere bir göz atalım. 1. Artırılmış Gerçeklik (AR) Oyunları Artırılmış gerçeklik, oyun deneyimini gerçek dünyayla birleştiren yenilikçi bir teknolojidir. Yeni AR oyunları, oyuncuları gerçek dünya ile etkileşime geçiren eşsiz bir deneyim sunuyor. Bu oyunlar, kullanıcıları fiziksel aktiviteye teşvik ederek eğlenceli ve sağlıklı bir yaşam tarzını destekliyor. 2. Yapay Zeka Destekli Oyunlar Yapay zeka, oyun dünyasında giderek daha fazla kullanılmaya başlanıyor. Oyun içi karar verme süreçlerini optimize eden yapay zeka algoritmaları, oyunculara daha kişiselleştirilmiş ve zorlayıcı deneyimler sunuyor. Listemizin Devamına Sitemizden Göz Atabilirsin Dizinbilgi